Selasa, 21 September 2010

Burberry Prosums vårkollektion

Jag kan knappt andas när jag klickar mig igenom Burberry Prosums senaste visning från Londons modevecka. Det är godis för ögonen, varje skinnjacka kan jag sälja nästan hela min garderob för och likaså deras otroliga skinnbyxor. Designern Christopher Bailey kan ännu en gång vara stolt. Han har lyft märket till skyarna och visar hur man gång på gång kan bära en trench och samtidigt vara super modern. I denna kollektion kryddar han till det med färgstarka assecoarer, ett gult lack bälte i midjan över trenchcoaten förgyller det hela.

Bailey har redan lyckats designa vinterns it-jacka som alla stora klädkedjor kopierat och som nu ses i precis varje modemagasin och är ett måste enligt spådamerna på alla bloggar där ute.
I denna kollektion behåller han denna jackformen och applicierar den på skinnjackan, han lägger även till nitar på axlar och armar. Det är svårt att hitta ett plagg i kollektionen man inte skulle dö för att bära eller vad säger ni?



0 komentar:

Posting Komentar


Top